ARRI zapowiada system ALEXA 35 Live

ARRI ogłasza ALEXA 35 Live – Multicam System, udostępniając kinową jakość obrazu swojej flagowej kamery ALEXA 35 w świecie produkcji na żywo, w tym koncertów, sportu, e-sportu, mody, korporacji, talk show, teleturniejów, domów modlitwy i nie tylko.

System płynnie integruje się z istniejącymi środowiskami produkcji na żywo, zapewniając pełną funkcjonalność kamery systemowej przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności konfiguracji kamery dokującej. Wraz z obiektywami ARRI, oświetleniem, stabilizatorami i niestandardowymi rozwiązaniami, które wspólnie demonstrują zaangażowanie firmy w sektor rozrywki na żywo.

W ciągu ostatniej dekady sprzęt ARRI był wykorzystywany do różnych zastosowań w produkcji na żywo ze względu na wyjątkową jakość obrazu i niezawodność. Międzynarodowe trasy koncertowe, w tym Eda Sheerana, Adele, Coldplay, premiera albumu Rolling Stones i prowadzenie pokazów w połowie najważniejszych wydarzeń sportowych to tylko niektóre z występów, które zostały uchwycone przez system ARRI Multicam.

ARRI zapowiada system ALEXA 35 Live

ALEXA 35 Live – Multicam System

ALEXA 35 Live – Multicam System łączy w sobie nową kamerę ALEXA 35 Live, nowy system produkcji na żywo LPS-1 (składający się z adaptera kamery światłowodowej i światłowodowej stacji bazowej), RCP Skaarhoj oraz szereg niestandardowych akcesoriów.

Obejmują one nową bazę ARRI Touchdown i płytki odbiornika, regulowane jarzmo monitora, wyjątkowo długi uchwyt kamery, lampkę kontrolną z wyświetlaczem ID kamery, osłonę przeciwdeszczową i nowy, szybko dopasowujący się adapter ARRI Large Lens Adapter do bezprecedensowo szybkiej konfiguracji z obiektywami pudełkowymi.

Kamera ALEXA 35 Live oferuje unikalny wygląd ARRI. Wspierając obecny trend w produkcjach na żywo, sensor 4K o rozmiarze Super 35 umożliwia uzyskanie małej głębi ostrości. Dzięki 17-stopniowemu zakresowi dynamiki – większemu niż w jakiejkolwiek innej kamerze na rynku – kamera radzi sobie z ekstremalnymi warunkami oświetleniowymi, zapewniając najlepsze rezultaty w SDR i HDR.

Kolory są dokładnie odwzorowywane dzięki opatentowanej przez ARRI technologii REVEAL Color Science, od jasnych, nasyconych kolorów po najsubtelniejsze odcienie. W rezultacie, nawet kontrastowe oświetlenie koncertowe jest wiernie uchwycone, a odcienie skóry są piękne, dzięki czemu wykonawcy zawsze wyglądają najlepiej. Sceny o słabym oświetleniu wykazują minimalny poziom szumów, a rozjaśnienia schodzą w naturalny, filmowy sposób.

Pełnej jakości materiał ProRes może być nagrywany w kamerze podczas produkcji na żywo, zapewniając elastyczność w postprodukcji. Nagrywanie w kamerze pozwala również na samodzielną pracę kamery bez adaptera kamery światłowodowej. Modułowe mocowanie obiektywu można przełączać między LPL, PL, EF i B4, ułatwiając szeroki wybór obiektywów do różnych zastosowań. Posiadacze ALEXA 35 Live mogą nawet uaktualnić ją do pełnej funkcjonalności ALEXA 35 poprzez opcjonalną licencję Cine.

Dodatkowe opcje dla kreatywnego wyglądu

Kamery ARRI są znane z tego, że ułatwiają tworzenie oszałamiająco pięknych obrazów, a system ALEXA 35 Live – Multicam zapewnia wszystkie typowe elementy sterowania cieniowaniem do produkcji na żywo, aby kontynuować tę tradycję. System idzie jednak jeszcze dalej, oferując dodatkowe kreatywne opcje, które mogą szybko nadać każdemu projektowi świeży wygląd.

Po pierwsze, ARRI Look Files mogą definiować unikalny charakter obrazu poprzez specjalnie opracowane Multicam Looks. Jeden z 87 gotowych wyglądów z wbudowanej biblioteki ARRI Look Library może być aktywowany za naciśnięciem jednego przycisku, zapewniając ogromną różnorodność scenariuszy filmowych. Po drugie, tekstury ARRI to unikalna metoda modyfikacji ziarna i kontrastu. Kamera zawiera pięć multicamowych i osiem kinowych tekstur ARRI.

Wydajne i bezproblemowe rozwiązanie światłowodowe

Adapter światłowodowy ALEXA 35 Live – Multicam System można szybko i łatwo podłączyć do kamery, a stacja bazowa Fiber Base Station integruje się z pomieszczeniem inżynieryjnym lub pojazdem OB, obsługując wiele jednoczesnych wyjść, takich jak HD, UHD, progresywne lub z przeplotem.

Łączy je hybrydowy kabel światłowodowy SMPTE 311, który zawiera połączenia miedziane do dostarczania do 400 W mocy dla kamery i akcesoriów. Kabel hybrydowy umożliwia również nieskompresowaną transmisję wideo 4K na odległość do 2 km. Taktyczny kabel światłowodowy o długości do 10 km może być używany, jeśli kamera jest zasilana lokalnie. Dodatkowy tunel światłowodowy i tunel Ethernet zwiększają elastyczność systemu.

Rozbudowane opcje łączności w stacji bazowej Fiber Base Station obejmują cztery wejścia zwrotne i 15 jednoczesnych wyjść SDI dla 3G, 6G i 12G w pojedynczym, podwójnym lub poczwórnym łączu, a także SMPTE 2110 IP. Niezawodne działanie jest zapewnione dzięki renomowanej jakości wykonania ARRI i rygorystycznym kryteriom zapewnienia jakości, w tym unikalnemu zakresowi temperatur pracy od -20º C do +45º C (-4° F do +113° F). Fiber Base Station zapewnia również redundantną sieć 2022-7 i redundantne zasilacze z możliwością wymiany podczas pracy.

W celu zapewnienia szybkiej i łatwej konfiguracji, adapter kamery światłowodowej i stacja bazowa Fiber Base Station zapewniają wyświetlanie stanu i umożliwiają regulację na miejscu, oszczędzając czas i kłopoty. Dedykowane interfejsy internetowe umożliwiają pełną zdalną kontrolę, konfigurację, diagnostykę i aktualizację oprogramowania kamery, adaptera kamery światłowodowej, stacji bazowej Fiber i RCP Skaarhoj.

Niezrównana kontrola dzięki Skaarhoj RCP

Chociaż system jest otwarty na obsługę dowolnej liczby uznanych paneli zdalnego sterowania, zalecanym narzędziem z wyboru jest Skaarhoj RCP Pro ARRI V2B. Łączy on w sobie klasyczną obsługę RCP z potężnym, w pełni konfigurowalnym interfejsem, w pełni wykorzystując wyjątkową jakość obrazu ALEXA 35 Live i oferując dodatkowe możliwości twórcze.

Wykorzystując protokół Camera Access Protocol (CAP) firmy ARRI, RCP Skaarhoj umożliwia tradycyjne malowanie na żywo, a także pełną kontrolę nad ustawieniami kamery, w tym niektórymi nieobjętymi przez inne RCP, takimi jak liczba klatek na sekundę; REC start / stop; odtwarzanie; wybór wyglądu, tekstur ARRI i plików konfiguracyjnych; i więcej.

Podsumowując, system ALEXA 35 Live – Multicam to kompletny zestaw narzędzi produkcyjnych spełniający wymagania producentów treści na żywo, łączący efektowny wizualnie wygląd ARRI z łatwą integracją z istniejącymi środowiskami produkcji na żywo.

Więcej informacji do znalezienia tutaj: arri.com/alexa35live

Publikacja sponsorowana

Podziel się swoją opinią

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *