Firma Sony udostępniła oprogramowanie sprzętowe VENICE 2 w wersji 3. Dodaje ono nowy tryb 33,333 kl./s, zwiększoną liczbę klatek na sekundę do 90 kl./s przy korzystaniu z obiektywów 2x Anamorphic, a także dodatkowe funkcje wsparcia podczas filmowania w wirtualnych środowiskach produkcyjnych.
Dodano funkcje obsługi wirtualnych ujęć produkcyjnych
- Podczas nagrywania w środowisku, w którym oświetlenie tła ze ściany LED używanej do zastosowań VFX w kamerze i rzeczywiste oświetlenie są mieszane, można poprawić odwzorowanie kolorów odcieni ludzkiej skóry, ustawiając temperaturę barwową ściany LED i współczynnik mieszania oświetlenia ściany LED i rzeczywistego oświetlenia.
- Podczas regulacji fazy genlock, zmieniona wartość jest teraz natychmiast odzwierciedlana. Ułatwia to regulację fazy obrazowania względem emisji światła panelu.
Rozszerzona funkcjonalność dla produkcji na żywo
- Gdy funkcja RM/RCP Paint Control jest wyłączona (tryb standardowy), można teraz ustawić, czy funkcja balansu bieli i migawki ma być sterowana z pilota zdalnego sterowania, takiego jak RM-B170.
- Gdy funkcja RM/RCP Paint Control jest włączona, wygląd można teraz wybrać jako LUT i zastosować do różnych wyjść wideo. Obsługiwane jest również użycie LUT użytkownika 3D.
- Dodano funkcje nasycenia i szczegółowości skóry. Konfigurowalne w menu Paint, gdy włączona jest funkcja RM/RCP Paint Control.
Inne ulepszone funkcje
- Wartość FPS 33,33 może być teraz ustawiona, gdy Project Frame Rate jest ustawiony na 24/25/50.
- Gdy trybem wywoływania jest 5,8K 17:9, Zoom to Fit można teraz ustawić na 2,39:1, gdy współczynnik de-squeeze jest ustawiony na 2,0×. Umożliwia to nagrywanie z wysoką liczbą klatek na sekundę (HFR) do 90 FPS, nawet podczas nagrywania na MPC-3628 z obiektywem anamorficznym.
- Rozwiązano problem migotania i zacinania się obrazu na ekranie wizjera, gdy szybkość klatek projektu jest ustawiona na 23,98/24,00, a szybkość klatek jest ustawiona na 60 FPS podczas nagrywania ze zmienną szybkością (FPS ustawione na Zmienna).
- Log(Legal) można teraz wybrać jako LUT i zastosować do różnych wyjść wideo. To ustawienie umożliwia wysyłanie danych S-Log3 w legalnym zakresie do zewnętrznego sprzętu do edycji.
- Wyświetlanie szczytu można teraz włączać/wyłączać za pomocą przypisywalnego przycisku.
- ACES 1.0 Output-Rec.709 można teraz wybrać jako LUT do zastosowania na wyjściu wideo monitora i ekranie wizjera, gdy wejściowa przestrzeń kolorów jest ustawiona na ACEScct.
- Wyświetlanie znacznika proporcji 2,2:1 jest teraz obsługiwane.
- Dane plików zapisane w pamięci wewnętrznej, takie jak hasła i LUTy 3D użytkownika, można teraz zresetować wraz z ustawieniami menu, wykonując Przywracanie ustawień fabrycznych w menu Konserwacja.
Pobierz Firmware v3 dla Sony VENICE 2.