Tokina Cinema zaprezentowała nowe obiektywy Vista-P, które zostały zaprojektowane z myślą o zaoferowaniu operatorom filmowym charakterystycznego połączenia zabytkowego charakteru z wysoką rozdzielczością. Obiektywy te mają generować obrazy o maślanym, wirującym, vintage’owym charakterze w kierunku krawędzi kadru, w połączeniu z niewiarygodnie wysoką rozdzielczością w środku.
Aby osiągnąć unikalny obraz, Tokina Cinema zmieniła położenie elementów w całej konstrukcji, a nie tylko z tyłu obiektywów Vista-P. Przesuwając rozmieszczenie elementów obiektywu, celowo wprowadzono silne zniekształcenia sferyczne, które są cechą częściej kojarzoną z obiektywami vintage. Modyfikacje powodują niższy kontrast i zwiększony efekt zniekształceń.
Na pierwszy rzut oka obiektywy stałoogniskowe Tokina Cinema Vista-P wyglądają fizycznie podobnie do istniejących obiektywów Vista, ale optycznie mają zupełnie inny wygląd. Na krawędzi kadru, wygląd jest podobny do obiektywów vintage, takich jak Helios-44 lub Petzval z ich zniekształceniami typu wirowego, podczas gdy ogólny wygląd jest czystszy i bardziej nowoczesny, z rozdzielczością, która przewyższa tradycyjne obiektywy vintage.
Oprócz różnicy w charakterze, obiektywy Tokina Cinema Vista-P zachowują wszystkie inne kluczowe zalety zwykłych obiektywów Vista Prime. Obiektywy te praktycznie nie mają efektu „oddychania” ostrości, a ich pole widzenia wynosi 46,7 mm, dzięki czemu mogą być stosowane we wszystkich wielkoformatowych kamerach kinowych. Obiektywy mają ten sam przedni otwór względny 114 mm i dziewięciolistkową przysłonę oraz są dostępne z mocowaniem PL, LPL, Sony E, EF lub MFT.
W przypadku serii Tokina Cinema Vista-P efekt zniekształceń sferycznych jest najbardziej zauważalny w zamierzonym obszarze rozdzielczości Vista Vision/Full Frame. Efekt ten może być zmniejszony na krawędzi kadru, jeśli używane są formaty Super35 lub mniejsze.