Sony Japan zaktualizowało ostrzeżenie dotyczące kart pamięci CEA-G (Tough) CFexpress Type A, dodając nowe partie do listy objętej akcją serwisową. Problem dotyczy sytuacji, w których karty mogą nie być rozpoznawane przez aparat lub nie zapisywać plików poprawnie.
Sony rozszerza akcję serwisową dla kart pamięci CEA-G Tough Series CFexpress Type A
Problem i warunki jego występowania
Na szczęście problem nie powinien dotyczyć większości użytkowników, ponieważ występuje głównie w ekstremalnie niskich temperaturach, około -10°C. Sony potwierdziło, że problem obejmuje konkretne partie kart pamięci i uruchomiło program bezpłatnej naprawy lub wymiany wadliwych egzemplarzy.
Modele objęte akcją serwisową
Wadliwe serie dotyczą kart Sony CEA-G Tough Series CFexpress Type A o pojemnościach:
- 80GB
- 160GB
- 320GB
- 640GB
Pierwsze ogłoszenie w tej sprawie pojawiło się 26 czerwca 2024 roku i zawierało następujące oświadczenie:
Dziękujemy za zainteresowanie produktami Sony.
Zidentyfikowaliśmy problem dotyczący niektórych kart pamięci z serii CEA-G, który powoduje, że w warunkach niskich temperatur (około -10°C) karty mogą nie być rozpoznawane lub proces zapisywania obrazu może nie być zakończony.
W celu rozwiązania tych problemów uruchamiamy program bezpłatnej naprawy kart pamięci objętych usterką. Program będzie obowiązywał od 26 czerwca 2024 roku do 29 czerwca 2029 roku.
Jeśli posiadasz wadliwą kartę pamięci, skontaktuj się z lokalnym centrum serwisowym Sony. Listę punktów serwisowych można znaleźć na stronie wsparcia Sony.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za wyrozumiałość.
Jak sprawdzić, czy karta jest wadliwa?
Problem dotyczy modeli Sony CEA-G80T, CEA-G160T, CEA-G320T i CEA-G640T o określonych zakresach numerów seryjnych. Numer seryjny znajduje się na tylnej części produktu, w dolnej części obudowy. Najnowsza aktualizacja ostrzeżenia obejmuje dodatkowe partie modeli CEA-G320T oraz CEA-G640T.
Zakresy numerów seryjnych wadliwych kart
Pierwotna lista dotkniętych problemem kart:
- CEA-G80T:
- 8-cyfrowe numery: od 22030050 do 23050157 (z wyjątkiem: 22030077, 22030094, 22040022, 22050028, 22050067, 22070075, 22110010, 22110015, 22110029, 22110037, 22110103)
- 9-cyfrowe numery: od 220300500 do 230501570
- CEA-G160T:
- 8-cyfrowe numery: od 22030127 do 24029999 (z wyjątkiem: 22040025, 22040068, 22050029, 22050068, 22070076)
- 9-cyfrowe numery: od 220301270 do 240299990
- CEA-G320T:
- 8-cyfrowe numery: od 22090001 do 24029999
- 9-cyfrowe numery: od 220900010 do 240299990
- CEA-G640T:
- 8-cyfrowe numery: od 23010001 do 24029999
- 9-cyfrowe numery: od 230100010 do 240299990
Nowe partie dodane do listy 25 stycznia 2025 roku:
- CEA-G320T:
- 8-cyfrowe numery: od 22040001 do 22080110
- 9-cyfrowe numery: od 220400010 do 220801100
- CEA-G640T:
- 8-cyfrowe numery: od 22080001 do 22100136
- 9-cyfrowe numery: od 220800010 do 221001360
Co zrobić, jeśli posiadasz wadliwą kartę?
Jeśli Twoja karta znajduje się na liście objętej akcją serwisową, Sony zaleca kontakt z lokalnym centrum serwisowym, gdzie można uzyskać bezpłatną naprawę lub wymianę wadliwej karty.
Dla dodatkowych informacji warto odwiedzić stronę wsparcia Sony, gdzie dostępna jest pełna lista numerów seryjnych objętych programem.