Firma Sennheiser wprowadziła na rynek nowy, kompaktowy mikrofon stereofoniczny typu shotgun, MKH 8018, przeznaczony do zastosowań nadawczych i filmowych. Wysokiej klasy mikrofon z krótką lufą uzupełnia serię mikrofonów pojemnościowych RF MKH 8000, które wyróżniają się w terenie dzięki odporności na warunki klimatyczne i naturalnemu przechwytywaniu dźwięku praktycznie bez koloryzacji poza osią.
Zapewniając elastyczność inżynierom dźwięku, kompaktowy i lekki MKH 8018 oferuje trzy przełączane tryby stereo: MS stereo, szeroki XY stereo i wąski XY stereo. Tryb MS pozwala inżynierowi na bezstopniową regulację obrazowania przestrzennego na pulpicie mikserskim, podczas gdy tryby XY są wstępnie zmieszane w MKH 8018, z ustawieniami precyzyjnie dostrojonymi w wielu testach.
„MKH 8018 to wysokiej klasy model typu shotgun, który uzupełnia nasze portfolio MKH na najwyższym poziomie” – mówi Kai Lange, starszy menedżer produktu serii MKH. „Charakteryzuje się wyjątkowo niskim poziomem szumów własnych i naprawdę doskonałym dźwiękiem, bardzo wyraźnym i czystym dzięki doskonałemu tłumieniu poza osią mikrofonu. Odporność na wilgoć, minimalne zniekształcenia nieliniowe i zrównoważony sygnał audio na beztransformatorowym, w pełni pływającym wyjściu to kolejne zalety technologii pojemnościowej RF, którą Sennheiser doskonali od ponad 60 lat”.
Lekki, niemodułowy i z dopasowaną charakterystyką częstotliwościową
Aby uczynić MKH 8018 tak łatwym w obsłudze, jak to tylko możliwe, inżynierowie Sennheiser wyposażyli go w aluminiową obudowę, aby miał mniejszą wagę na kamerze lub wysięgniku. Ponadto mikrofon jest – w przeciwieństwie do większości innych mikrofonów z serii 8000 – niemodularny ze stałym wyjściem XLR-5M i zintegrowaną podkładką -10 dB zapobiegającą przesterowaniu, filtrami dostosowującymi pasmo przenoszenia oraz dodatkowym przełączanym filtrem dolnoprzepustowym -3 dB przy 70 Hz.
Ponieważ MKH 8018 został zaprojektowany do zastosowań w nadawaniu i filmowaniu, zwykle bardzo szerokie pasmo przenoszenia mikrofonów MKH zostało ograniczone do 40 – 20 000 Hz. Pozwala to uniknąć przeciążenia konsoli mikserskiej niesłyszalnymi zniekształceniami poniżej 40 Hz i powyżej 20 kHz, gdzie aktywne są ultradźwiękowe systemy pomiaru obiektywu kamery.
Matryca wewnątrz
MKH 8018 imponuje jednorodnym obrazem dźwiękowym i może wysyłać MS stereo do dalszego przetwarzania w studiu lub na mikserze, lub – poprzez wewnętrzną matrycę – XY stereo w trybie szerokim lub wąskim bez potrzeby stosowania zewnętrznego miksera. W trybie XY-w mikrofon kładzie większy nacisk na sygnał boczny, rejestrując w ten sposób więcej otoczenia. W trybie XY-n, uwaga skupia się bardziej na sygnale środkowym, dając inżynierowi dźwięku większą kierunkowość.
MKH 8018 jest dostarczany w komplecie z klipsem mikrofonowym MZQ 100, piankową osłoną przednią MZW 8018 i gwintowaną plastikową rurką transportową. Adapter kamery MZR 8000 (na zdjęciu poniżej po prawej) owija się wokół korpusu mikrofonu i zapewnia bezpieczne dopasowanie do innych klipsów mikrofonowych i kamer.
Publikacja sponsorowana