Sachtler z marką Videndum, wprowadza na rynek nową serię głowic zaprojektowanych z myślą o operatorach filmowych. Nowa seria Cine łączy bogate dziedzictwo filmowe Sachtlera z jego podstawowymi wartościami, takimi jak jakość, szybkość i praktyczność, aby zaspokoić różnorodne potrzeby operatorów filmowych, od pojedynczych operatorów po większe ekipy produkcyjne.
„Dziedzictwo filmowe firmy Sachtler sięga 1958 roku, kiedy to Wendelin Sachtler, operator i aktor, wprowadził na rynek pierwszą głowicę z systemem żyroskopowym” – powiedziała Barbara Jaumann, starszy menedżer produktu w firmie Sachtler.
„Od tego czasu głowice Sachtler Cine stały się nieodłącznym partnerem filmowców na całym świecie, od wspaniałych produkcji nagrodzonych Oscarem po intymny dramat codziennego opowiadania historii„.
Seria głowic Cine fluid składa się z trzech modeli – Cine 20, Cine 30 i Cine 50 – z których każdy jest najmniejszy i najlżejszy w swojej klasie. Łącząc innowacyjne funkcje, niezawodność i elastyczność, oferują kontrolowany i płynny ruch kamery dzięki zmiennym ustawieniom oporu i precyzyjnej przeciwwadze, spełniając zróżnicowane wymagania kinematografii.
Kompaktowy Sachtler Cine 20, zaprojektowany z myślą o lżejszych konfiguracjach, oferuje zakres udźwigu 2-22 kg, z 16-stopniową przeciwwagą technologii SpeedBalance i siedmiostopniowym oporem obrotu i pochylenia. Kompaktowy Cine 20 z kulą 100 mm można łączyć z różnymi statywami z włókna węglowego Sachtler.
Wszechstronny Sachtler Cine 30 jest przeznaczony do codziennego użytku w filmie z zakresem udźwigu 3-32 kg, z 18-stopniową przeciwwagą SpeedBalance, siedmiostopniowym oporem obrotu i pochylenia, 150-milimetrową kulą, kompatybilną z ARRI płytą kamery i przednimi punktami montażowymi.
Sachtler Cine 50, największy z serii, obsługuje ładunki od 10 do 50 kg, 18 stopni przeciwwagi, dziewięć stopni oporu obrotu i pochylenia, kulę 150 mm, płytkę kamery kompatybilną z ARRI i punkty mocowania przedniej skrzynki.
Wspólne cechy całej serii obejmują bezpieczny mechanizm bocznego obciążenia, upraszczający montaż i wyważanie kamer o wysokim stopniu wyposażenia, aby szybko dostosować się do dynamicznych wyzwań związanych z filmowaniem. Rozeta pozwala na użycie przedniego drążka panoramicznego, zapewniając dodatkową kontrolę.