Problemy z dyskami SanDisk Extreme SSD

Coraz więcej fotograficzny portali zgłasza duże problemy z awaryjnością dysków przenośnych SanDisk Extreme SSD. Coraz więcej osób dzieli się swoimi smutnymi historiami o utraceniu cennych plików z sesji.

Czarne chmury nad WD

Western Digital, który jest właścicielem marki SanDisk, wprowadził wadliwe dyski w 2019 roku. Urządzenia te posiadają wzmocnione obudowy z dyskiem SSD NVMe w środku. Właściciele szczęśliwie korzystali z tych dysków aż do początku tego roku, kiedy zaczęły one masowo ulegać awariom.

Dzisiejsza linia dysków SanDisk Extreme obejmuje dyski o pojemności do 4 TB, które wraz z modelami o pojemności 2 TB są dotknięte usterką. Istnieje wiele wątków w Internecie zgłaszających te same problemy. Po całkowitym zapełnieniu dysków system operacyjny traci system plików. W niektórych przypadkach można go odzyskać, aby odzyskać pliki, ale nie ma gwarancji.

Western Digital początkowo zignorował skargi, ale teraz wydał oświadczenie:

Firma Western Digital jest świadoma doniesień wskazujących, że niektórzy klienci doświadczyli problemu z przenośnymi dyskami SSD SanDisk Extreme i/lub Extreme Pro o pojemności 4 TB (odpowiednio SDSSDE61-4T00 i SDSSDE81-4T00). Rozwiązaliśmy ten problem i wkrótce opublikujemy aktualizację oprogramowania układowego na naszej stronie internetowej. Klienci, którzy mają pytania lub doświadczają problemów, powinni skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy.

W odpowiedzi nie wspomniano o mniejszych dyskach o pojemności 2 TB, które również ulegają awarii w zaskakującym tempie. Nie sprecyzowano również, kiedy pojawi się nowe oprogramowanie. Niektóre niezweryfikowane plotki internetowe twierdzą, że problem dotyczy tylko dysków wyprodukowanych po listopadzie 2022 r., ale WD tego nie potwierdziło.

Podziel się swoją opinią

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *