Coraz więcej fotograficzny portali zgłasza duże problemy z awaryjnością dysków przenośnych SanDisk Extreme SSD. Coraz więcej osób dzieli się swoimi smutnymi historiami o utraceniu cennych plików z sesji.
Czarne chmury nad WD
Western Digital, który jest właścicielem marki SanDisk, wprowadził wadliwe dyski w 2019 roku. Urządzenia te posiadają wzmocnione obudowy z dyskiem SSD NVMe w środku. Właściciele szczęśliwie korzystali z tych dysków aż do początku tego roku, kiedy zaczęły one masowo ulegać awariom.
Dzisiejsza linia dysków SanDisk Extreme obejmuje dyski o pojemności do 4 TB, które wraz z modelami o pojemności 2 TB są dotknięte usterką. Istnieje wiele wątków w Internecie zgłaszających te same problemy. Po całkowitym zapełnieniu dysków system operacyjny traci system plików. W niektórych przypadkach można go odzyskać, aby odzyskać pliki, ale nie ma gwarancji.
Western Digital początkowo zignorował skargi, ale teraz wydał oświadczenie:
Firma Western Digital jest świadoma doniesień wskazujących, że niektórzy klienci doświadczyli problemu z przenośnymi dyskami SSD SanDisk Extreme i/lub Extreme Pro o pojemności 4 TB (odpowiednio SDSSDE61-4T00 i SDSSDE81-4T00). Rozwiązaliśmy ten problem i wkrótce opublikujemy aktualizację oprogramowania układowego na naszej stronie internetowej. Klienci, którzy mają pytania lub doświadczają problemów, powinni skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy.
W odpowiedzi nie wspomniano o mniejszych dyskach o pojemności 2 TB, które również ulegają awarii w zaskakującym tempie. Nie sprecyzowano również, kiedy pojawi się nowe oprogramowanie. Niektóre niezweryfikowane plotki internetowe twierdzą, że problem dotyczy tylko dysków wyprodukowanych po listopadzie 2022 r., ale WD tego nie potwierdziło.