RED V-RAPTOR [X] i V-RAPTOR XL [X] debiutują na rynku jako pierwsze kamery RED wprowadzone po przejęciu firmy RED przez Nikon.
Nowe modele charakteryzują się wielkoformatowymi przetwornikami obrazu o wymiarach 40,96 x 21,6 milimetra, zapewniając niespotykaną jakość wideo oraz imponujący zakres dynamiczny.
Nowa technologia RED budzi ogromne zainteresowanie. To, co wyróżnia nowe kamery RAPTORS, to nie tylko ich innowacyjne sensory czy rozbudowane możliwości wideo. Coś jeszcze bardziej porywającego kryje się w fakcie, że Nikon zyskał dostęp do tej rewolucyjnej technologii.
Ten aspekt budzi zainteresowanie, sugerując możliwość przyszłego powrotu niektórych z tych technologii w następnych aparatach Nikon Z.
RED V-RAPTOR [X] i V-RAPTOR XL [X] – pierwsze wielkoformatowe kamery kinowe z globalną migawką
RED V-RAPTOR [X] i V-RAPTOR XL [X] wprowadzają na rynek nowe wielkoformatowe sensory: V-RAPTOR [X] 8K VV i V-RAPTOR XL [X] 8K VV, korzystając jednocześnie z globalnej migawki.
Podobnie jak w przypadku Sony a9 III, również w przypadku kamer globalna migawka przynosi znaczącą poprawę szybkości w porównaniu do tradycyjnej migawki rolling shutter.
Klasyczna migawka odczytuje dane z czujnika linia po linii, podczas gdy migawka globalna jest w stanie odczytać wszystkie dane z czujnika jednocześnie.
Dzięki temu osiąga się znacznie szybszy odczyt obrazu, eliminując efekty takie jak zniekształcenia typu rolling shutter.
RED zaprezentował Global Vision
To nowy zestaw narzędzi, które wykorzystują czujnik globalnej migawki, aby zapewnić jeszcze większą elastyczność i łatwość użytkowania w całym procesie produkcji.
Rozszerzone podświetlenie Global Vision pozwala kamerze na jeszcze dokładniejsze odwzorowanie szczegółów podświetlenia, zapewniając więcej szczegółów dla wykończeń HDR lub bardziej miękkie i subtelne znoszenie podświetlenia dla SDR.
Według RED, nowe RAPTORY mają ponad 17-stopniowy zakres dynamiki w normalnych trybach fotografowania i ponad 20-stopniowy, gdy włączona jest nowa funkcja „Extended Highlights”.
„Extended Highlights” to funkcja w wersji beta zaprojektowana w celu uchwycenia większej ilości kolorów i szczegółów w bardzo jasnych partiach obrazu. Wykorzystuje ona wielokrotną ekspozycję, aby zrekonstruować wcześniej wycięte szczegóły w możliwie najwierniejszy sposób. Nie ma żadnych regulacji ani dźwigni dla procesu Extended Highlight; jest to po prostu funkcja włączona lub wyłączona„, wyjaśnia RED
Phantom Track od RED
RED wprowadził również nową funkcję Phantom Track, nową opcję nagrywania dla operatorów, którzy pracują w wirtualnych produkcjach wykorzystujących narzędzia takie jak Unreal Engine lub Ghostframe.