Wraz z pojawieniem się na rynku siedmiu nowych obiektywów, Canon aktualizuje swoje kinematograficzne szkło CN do mocowania RF. Są one niemal identyczne z oryginalnymi obiektywami z mocowaniem EF, które zadebiutowały w 2011 roku.
Największą zaletą obiektywów Canon CN jest to, że elektronika komunikuje się z kamerami Cinema EOS. Nowe obiektywy RF niczym się od nich nie różnią. Użytkownicy nadal będą mieli do dyspozycji funkcję Dual Pixel Focus Guide, która jest niezwykle przydatnym narzędziem dla osób fotografujących w pojedynkę.
Korekcja aberracji chromatycznej, korekcja zniekształceń i korekcja oświetlenia peryferyjnego również nie działają podczas nagrywania surowego materiału w RAW.
Seria obiektywów kinowych RF Prime firmy Canon została zaprojektowana z myślą o wyjątkowej wydajności optycznej, zapewniającej ostry obraz o naturalnym, bogatym kontraście. Seria ta obejmuje siedem obiektywów, idealnych do filmowania 8K, a także HDR, i reprezentuje pierwsze obiektywy kinowe Canon z natywnym mocowaniem RF. Ta seria obiektywów wprowadza komunikację obiektywów RF do w pełni manualnego szkła kinowego, idealnego do filmowania kamerami z mocowaniem RF, w tym kamerami innych firm, które wykorzystują natywne mocowanie RF.
Seria RF Prime obejmuje siedem ogniskowych, w tym obiektywy o ogniskowych 14, 20, 24, 35, 50, 85 i 135 milimetrów, a wszystkie siedem obiektywów ma wspólną przekładnię zębatą i średnicę. Cała seria obiektywów zapewnia niezawodną i spójną użyteczność, w tym płynny obrót ostrości i dobór rozmiaru, z tą samą średnicą przednią i obrotem we wszystkich ogniskowych.