Canon na nowo definiuje wszechstronność, wprowadzając kamerę filmową EOS C400 z mocowaniem RF.

Firma Canon poszerza swoją ofertę o kamerę EOS C400 z mocowaniem RF. Wszechstronną kamerę EOS C400 zaprojektowano z myślą o zmieniających się potrzebach rynku.

Stanowi ona kompleksowe rozwiązanie, dostosowane do potrzeb szerokiej gamy różnych produkcji – od kina niezależnego i filmów dokumentalnych przez transmisje na żywo oraz wirtualne aż po elektroniczne materiały reporterskie.

Kamera filmowa Canon EOS C400

EOS C400 to pierwsza profesjonalna kamera Cinema EOS z mocowaniem RF, rozpoczynająca nową erę produktów Canon (szczególnie oferty EOS R). Ta innowacyjna konstrukcja ma niewielkie wymiary – ale wielkie możliwości.

W zwartej obudowie łączy zaawansowane funkcje i specyfikacje zwykle spotykane w większych kamerach. Projektanci postawili na łatwość obsługi i funkcjonalność bez uszczerbku dla możliwości.

Kamerę wyposażono też w specjalne złącza, takie jak genlock, wejście powrotne i 12-pinowe złącze obiektywu, umożliwiające produkcję na żywo z użyciem wielu kamer.

Matryca BSI i potrójne ISO

Kamerę EOS C400 wyposażono w najnowocześniejszą pełnoklatkową matrycę CMOS typu BSI (z tylnym podświetleniem) o rozdzielczości 6K, charakteryzującą się 16-stopniową rozpiętością tonalną. Technologia ta jest bardziej efektywna w słabym oświetleniu i pozwala na szybsze odczyty danych, zapewniając najwyższą jakość obrazu.

Kamera EOS C400 wyznacza nowy standard za sprawą opracowanej przez Canon technologii potrójnego bazowego ISO, które w warunkach słabego oświetlenia zapewnienia klarowny obraz z małą ilością szumów.

Dzięki bazowym poziomom ISO wynoszącym 800, 3200 i 12800 przy pracy w trybie Canon Log 2 lub 3 użytkownicy uzyskują większą elastyczność podczas zdjęć w trudnych warunkach oświetleniowych.

Aby znacząco ułatwić proces filmowania, tryb automatycznego przełączania czułości wykrywa warunki oświetleniowe otoczenia i odpowiednio dostosowuje bazowy poziom ISO, podnosząc ogólny komfort obsługi kamery.

Mocowanie RF

Dzięki mocowaniu RF firmy Canon kamera EOS C400 bezproblemowo integruje się z szeroką gamą obiektywów RF: stałoogniskowych, zmiennoogniskowych, hybrydowych, kinowych i VR.

Aby zapewnić większą elastyczność bez konieczności stosowania akcesoriów innych producentów, kamera oferuje także opcję korzystania z różnych adapterów mocowania EF-EOS R firmy Canon, a także nowego adaptera mocowania PL-RF.

Dodatkowo kamera ma zwiększone możliwości w zakresie metadanych i opcji łączności, co ułatwia rejestrowanie danych klatka po klatce w czasie rzeczywistym, usprawniając pracę z efektami wizualnymi i produkcją wirtualną.

Dual Pixel CMOS AF II

Firma Canon wprowadza obecnie technologię Dual Pixel CMOS AF II do kinowego systemu EOS, zapewniając filmowcom ulepszone funkcje automatycznego ustawiania ostrości. Dzięki stuprocentowemu pokryciu kadru, Dual Pixel CMOS AF II zapewnia szybkie i precyzyjne działanie, każdorazowo podnosząc pewność ostrego ujęcia.

Ten najnowszy system oferuje też dodatkowe korzyści, takie jak śledzenie twarzy, oczu lub ciała – jak również wykrywanie i śledzenie sylwetek zwierząt, co jest szczególnie przydatne podczas pracy w dynamicznym środowisku.

Formaty nagrywania

Dzięki większej liczbie wbudowanych formatów nagrywania użytkownicy mogą teraz lepiej dobrać format do konkretnych potrzeb. Mają do dyspozycji opracowane przez Canon skalowalne 12-bitowe formaty Cinema RAW Light LT/ST/HQ, niezawodny 10-bitowy format XF-AVC 4:2:2 oraz całkowicie nowe, oparte na MP4 formaty XF-AVC S i XF-HEVC S, które zaspokoją oczekiwania profesjonalistów.

Wszystkie są zgodne z rozbudowanymi cyklami pracy nad tworzeniem filmów, oferując wsparcie dla profesjonalnych systemów nazewnictwa plików i metadanych.

Kompaktowa konstrukcja

Użytkownicy kamery EOS C500 Mark II docenią znajomą budowę kamery EOS C400 – obecnie jeszcze bardziej kompaktową, lecz wciąż oferującą szeroką gamę złączy.

Daje to operatorom dostęp do wszystkich funkcji kojarzonych zwykle z dużymi kamerami produkcyjnymi, bez zbędnych gabarytów, wagi i konieczności podłączania dodatkowych modułów.

Nowa, kompaktowa budowa i ulepszone akcesoria, takie jak wszechstronny uchwyt LCD, zaawansowany uchwyt górny i poprawiony grip, umożliwiają wybór różnych stylów filmowania: z ręki, za pomocą gimbala, z użyciem drona, albo z ramienia.

Canon wprowadza dziś także RF 35 mm F1.4L VCM, pierwszy w swoim rodzaju obiektyw hybrydowy przeznaczony zarówno do robienia zdjęć, jak i nagrywania wideo, a także nową lampę Speedlite EL-10 do wykonywania wysokiej jakości ujęć portretowych dzięki lepszej kontroli nad oświetleniem.

Publikacja sponsorowana

Podziel się swoją opinią

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *