Blackmagic Design zapowiedział Blackmagic PYXIS 6K – cyfrową kamerę filmową nowej generacji o wszechstronnej konstrukcji typu box lub cube, dzięki czemu można ją dostosować do własnych potrzeb.
Nowy model wyposażony jest w sensor 36 x 24 mm 6K z 13-stopniowym zakresem dynamiki i dwoma portami CFexpress, a wszystko to w konfigurowalnej obudowie.
Blackmagic PYXIS 6K jest dostępna w trzech modelach, umożliwiając wybór mocowania obiektywu L-Mount, PL lub Locking EF.
Blackmagic PYXIS 6K będzie dostępna w czerwcu u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie od 2995 USD.
Blackmagic PYXIS 6K
Dzięki wielu punktom montażowym i bocznym płytom dla akcesoriów łatwo jest dostosować Blackmagic PYXIS do własnych potrzeb. Kompaktowy korpus PYXIS wykonany z precyzyjnie obrobionego na CNC aluminium lotniczego jest lekki, a jednocześnie bardzo wytrzymały. Można z łatwością zamontować go na różnych statywach kamerowych, takich jak dźwigi, gimbale lub drony.
Oprócz wielu mocowań gwintowych 1/4″ i 3/8″ na górze oraz na dole korpusu, Blackmagic PYXIS posiada szereg płyt bocznych, które dodatkowo rozszerzają możliwości montażu akcesoriów, takich jak uchwyty, mikrofony, a nawet dyski SSD. To pozwala stworzyć idealną kamerę do każdej produkcji, która będzie zarówno wytrzymała, jak i niezawodna.
Blackmagic PYXIS posiada pełnoklatkowy sensor o natywnej rozdzielczości 6048 x 4032. Jest on niemal trzykrotnie większy niż sensor Super 35 i pozwala klientom filmować z płytką głębią ostrości lub korzystać z obiektywów anamorficznych bez przycinania, zapewniając prawdziwie kinowy wygląd.
Niezależnie od tego, czy użytkownicy filmują w pełnym słońcu, czy prawie bez oświetlenia, 13-stopniowy zakres dynamiki i podwójne natywne ISO do 25 600 zapewniają wspaniałe ujęcia o niskim poziomie szumów w każdych warunkach oświetleniowych.
Wykorzystanie całego obszaru sensora pozwala uzyskać unikalny obraz 3:2 Open Gate, który umożliwia także kadrowanie ujęć w postprodukcji. Duży sensor pozwala na pracę w prawdziwym anamorficznym formacie 6:5 bez przycinania, dzięki czemu panoramiczne obrazy kinowe są bardziej szczegółowe i mają wyższą rozdzielczość niż dotychczas.
Dzięki 3 modelom klienci mogą wybierać między obiektywami L-Mount, EF lub PL, co sprawia, że Blackmagic PYXIS jest kompatybilna z największą na świecie gamą obiektywów kinowych i fotograficznych.
- Model z mocowaniem L-Mount jest kompatybilny z najnowszymi obiektywami pełnoklatkowymi firm Leica, Panasonic i Sigma. Obsługuje też adaptery obiektywów, umożliwiając korzystanie z szerokiej gamy nowych i zabytkowych szkieł.
- Model EF umożliwia korzystanie z wysokiej jakości obiektywów fotograficznych z lustrzanek cyfrowych, a nawet kamer Blackmagic Pocket Cinema.
- Z kolei model PL jest kompatybilny z profesjonalnymi obiektywami kinowymi Zeiss, ARRI, Cooke i innymi bez konieczności stosowania adaptera.
Blackmagic PYXIS może nagrywać we wszystkich standardowych rozdzielczościach i klatkażach od HD do DCI 4K, a nawet 6K oraz robić zdjęcia w rozdzielczości 24,6 megapiksela.
Blackmagic PYXIS umożliwia nagrywanie z prędkością do 36 kl./s przy 6048 x 4032 3:2 Open Gate lub 60 kl./s przy 6048 x 2520 2,4:1 i 60 kl./s przy 4096 x 2160 4K DCI.
Aby uzyskać wyższy klatkaż, można okienkować sensor i nagrywać do 100 kl./s przy 2112 x 1184 Super 16.
Wbudowany LCD w Blackmagic PYXIS jest przeznaczony nie tylko do wyświetlania stanu. To 4″ ekran dotykowy HDR o wysokiej rozdzielczości, idealny do monitorowania i przeglądania ujęć na planie. Rozdzielczość Full HD umożliwia kadrowanie i precyzyjne ustawianie ostrości ujęć bez konieczności noszenia ze sobą nieporęcznego monitora zewnętrznego. Można nawet używać wyświetlacza jako urządzenia ułatwiającego ustawianie ostrości.
Blackmagic PYXIS ma konstrukcję, która w logiczny sposób umieszcza ważne funkcje, takie jak ISO, balans bieli i przyciski migawki w zasięgu ręki dzięki ekranowi dotykowemu i fizycznym elementom sterującym.
Rząd 3 konfigurowalnych przycisków funkcyjnych eliminuje konieczność przeszukiwanie menu na małym ekranie w celu znalezienia polecenia. Elementy sterujące można zablokować, aby uniknąć przypadkowej zmiany ustawień podczas filmowania lub gdy kamera znajduje się poza zasięgiem na statywie.
Innowacyjne boczne płyty jeszcze bardziej zwiększają możliwości osprzętowania kamery. Standardowa płyta dołączona do Blackmagic PYXIS jest wykonana z tego samego aluminium lotniczego co korpus kamery i posiada 2 mocowania z gwintem 1/4″ oraz jedno mocowanie z gwintem 3/8″, co pozwala na dodanie mikrofonów, uchwytów lub innych akcesoriów. Można też podłączyć dołączoną płytę SSD, aby wygodnie i bezpiecznie podłączyć dysk USB typu C do nagrywania, a nawet telefon komórkowy do transmisji na żywo.
Blackmagic PYXIS nagrywa w formacie Blackmagic RAW, aby zachować szczegółowość, ekspozycję i kolory podczas postprodukcji. Nagrywa też proxy HD H.264 w czasie rzeczywistym, ułatwiając udostępnianie multimediów na całym świecie w ciągu kilku minut.
Obrazy zawsze zachowują niezrównaną rozdzielczość i jakość dla kolorystyki, kluczowania, kompozytowania, przekadrowania, stabilizacji i śledzenia w HD, 4K lub 6K.
Blackmagic PYXIS posiada dwa wbudowane porty kart CFexpress oraz port USB typu C do nagrywania bezpośrednio na zewnętrzne dyski flash lub SSD. Nośniki CFexpress są trwalsze i szybsze niż starsze nośniki, dzięki czemu są idealne do nagrywania 12-bitowych plików Blackmagic RAW w pełnej rozdzielczości.
Dodatkowo dwa gniazda CFexpress pozwalają kontynuować nagrywanie, ponieważ można wymieniać pełne karty bez zatrzymywania.
Oprócz oryginałów z kamery, Blackmagic PYXIS obsługuje teraz tworzenie małego pliku proxy H.264 podczas nagrywania. Plik ten można przesłać do Blackmagic Cloud w kilka sekund, więc multimedia są dostępne w studiu w czasie rzeczywistym.
Przesyłanie plików bezpośrednio do kosza na multimedia DaVinci Resolve w trakcie pracy montażystów to rewolucyjne rozwiązanie, które nie było dotąd możliwe. Każdy montażysta pracujący w dowolnym miejscu na świecie otrzyma ujęcia.
Przesyłając materiał do Blackmagic Cloud można użyć telefonu Apple lub Android, aby uzyskać połączenie z internetem za pośrednictwem danych mobilnych. Wystarczy podłączyć telefon do portu USB typu C, a Blackmagic PYXIS skonfiguruje się do mobilnej transmisji danych.
Można również połączyć się przewodowo za pomocą portu Ethernet kamery. Pozwala to na przesyłanie multimediów podczas nagrywania, dzięki czemu zespoły postprodukcyjne mogą rozpocząć pracę w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie.
Blackmagic PYXIS obsługuje opcjonalny wizjer Blackmagic URSA Cine EVF, umożliwiając łatwe i precyzyjne filmowanie w plenerze czy z ręki. Klienci otrzymują zintegrowany wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz OLED 1920 x 1080 z wbudowanym czujnikiem zbliżeniowym, 4-elementową szklaną dioptrią zapewniającą niesamowitą dokładność i regulację szerokiego zakresu ostrości.
Blackmagic PYXIS posiada szeroką gamę złączy audio, monitorowania, zasilania i innych. Kamera jest wyposażona w wyjście 12G-SDI do monitorowania z obsługą HDR i Ultra HD. Oznacza to, że można podłączyć wyświetlacz SDI w celu monitorowania obrazów na planie, z nakładkami pokazującymi najważniejsze informacje i stan kamery lub bez nich. SDI pozwala na używanie znacznie dłuższych kabli niż HDMI, dzięki czemu łatwiej jest sięgnąć do monitorów, które znajdują się dalej na planie.
Blackmagic PYXIS ma wbudowany sprzętowy silnik strumieniowy obsługujący strumieniowanie RTMP i SRT do YouTube, Facebooka, X i nie tylko. Dostęp do internetu można uzyskać na dwa sposoby: połączenie przez Ethernet lub telefon 4G lub 5G do danych mobilnych. Dzięki wbudowanej w kamerę funkcji przesyłania strumieniowego, stan transmisji i prędkość przesyłania danych są widoczne w wizjerze i na wyświetlaczu LCD.
„Od czasu wprowadzenia na rynek kamer Pocket Cinema, nasi klienci prosili nas o stworzenie modelu, który można byłoby dostosować do własnych potrzeb” – powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design.
„Chcieliśmy jednak, aby była czymś więcej niż tylko Pocket Cinema Camera w innej obudowie. Nowa Blackmagic PYXIS to w pełni profesjonalna kamera kinowa z większą liczbą złączy i płynną integracją z procesami postprodukcji. Sądzimy, że klienci pokochają tę niezwykle elastyczną konstrukcję i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak z niej będą korzystać”.
Charakterystyka Blackmagic PYXIS:
- Pełnoklatkowy sensor 36 x 24 mm o rozdzielczości 6K 6048 x 4032.
- 3:2 Open Gate, pełna wysokość anamorficzna 6:5 oraz Super 35 do tworzenia treści kinowych.
- Do wyboru modele z mocowaniem L, PL lub blokowanym mocowaniem obiektywu EF.
- Nagrywanie w pełnej rozdzielczości do 36 klatek na sekundę lub 120 klatek na sekundę w trybie okienkowym.
- Wbudowany ekran LCD 4″ HDR o jasności 1500 nitów.
- Nagrywa pliki Blackmagic RAW i proxy H.264.
- Niezwykle szybkie nagrywanie na dwóch kartach CFexpress.
- Ethernet lub mobilna transmisja danych do zdalnego strumieniowania.
- Opcjonalny wizjer Blackmagic URSA Cine EVF.
- Posiada 12G-SDI do monitorowania z nakładką stanu.
- Profesjonalne wejście mini XLR z 48-woltowym zasilaniem fantomowym.
- Kompleksowe rozwiązanie do transmisji przez YouTube, Facebook, Twitter i innych.
- Akumulatory serii BP-U o dużej pojemności.