ARRI wprowadza drugą generację stabilizatorów kamer TRINITY i ARTEMIS. Nowy modułowy system został przeprojektowany w najdrobniejszych szczegółach, obejmując ulepszenia w zakresie ruchu kamery, łączności, zarządzania energią, interfejsu użytkownika, opcji balansu i trwałości produktu. Szybka i łatwa aktualizacja przekształca czysto mechaniczny ARTEMIS 2 w hybrydowy TRINITY 2, który dodaje elektroniczną stabilizację dla jeszcze szerszego zakresu ruchów i kątów.
Zaprojektowany i zbudowany w Niemczech system stabilizacji ARRI nowej generacji umożliwia wszechstronne, kreatywne i idealnie stabilne ruchy kamery. Wiele nowych funkcji zostało zaimplementowanych w oparciu o opinie klientów, dzięki czemu jest to najbardziej zaawansowany system stabilizacji kamery, jaki kiedykolwiek opracowano. Trwały i możliwy do rozbudowy, oferuje najdłuższy i najbardziej bezpieczny zwrot z inwestycji dla właścicieli-operatorów. ARRI pielęgnuje długotrwałe relacje z operatorami stabilizatorów, wspierając ich przyszłościową technologią i globalnym serwisem.
Przez ponad 20 lat oryginalny ARTEMIS był niezawodnym narzędziem, któremu zaufała cała branża. Teraz ARTEMIS 2 kontynuuje tę historię sukcesu i rozszerza ją dzięki nowym funkcjom i prostej ścieżce aktualizacji do TRINITY 2. Te dwa urządzenia obejmują wszystkie zastosowania i wymagania na planie, od filmów fabularnych i seriali telewizyjnych po reklamy i transmisje na żywo. Około 80% nowych komponentów systemu drugiej generacji jest wspólnych dla TRINITY 2 i ARTEMIS 2, co ilustruje modułowe podejście ARRI.
Szeroka kompatybilność jest zapewniona dzięki zastosowaniu precyzyjnie zaprojektowanych płytek SAM firmy ARRI, umożliwiających bezpieczny i szybki montaż kamer różnych producentów na stabilizatorach. Standard SAM pozwala na szybką, beznarzędziową zmianę kamery z TRINITY 2 lub ARTEMIS 2 na statyw lub stabilizowane zdalne głowice ARRI.
System baterii drugiej generacji został całkowicie przeprojektowany. Nowy, modułowy wieszak na baterie ułatwia najbardziej elastyczne, wydajne i niezawodne zarządzanie energią, jakie kiedykolwiek widziano w systemie stabilizacji kamery. Użytkownicy mogą wybrać baterie dowolnego producenta, z dowolnego miejsca na świecie i niezależnie od wyboru, będą mogli doświadczyć inteligentnie regulowanego zasilania 12 V i 24 V o dużej pojemności. Możliwe jest nawet mieszanie akumulatorów 12 V i 24 V w dowolnej kombinacji, przy użyciu B-Mount, Gold Mount lub V-Mount, z wydajnością zasilania utrzymującą się na wiodącym w branży poziomie 95%.
Oprócz standardowego środkowego słupka, dostępne są teraz dwie nowe długości słupków dla TRINITY 2 i ARTEMIS 2, a także dla obu stabilizatorów pierwszej generacji. Dłuższy Super Post pozwala na bardziej ekstremalne pozycje i kąty kamery, zarówno wyżej, jak i dalej od ciała operatora. Shorty Post nadaje się do szybkiej, zwinnej pracy lub miejsc o ograniczonej przestrzeni i będzie szczególnie przydatny z kompaktowym ARTEMIS 2.
Nowe sanki, składające się z solidnego dolnego stopnia, wieszaka baterii, prętów 19 mm i nowych mocowań baterii, sprawiają, że dolna sekcja stabilizatorów ARRI drugiej generacji jest bardziej wszechstronna i znacznie wytrzymalsza. Pręty są dostępne w wersji węglowej, aluminiowej lub stalowej, dając operatorom dodatkowe możliwości przeciwwagi podczas równoważenia ich platform. Nowy wspornik monitora jest również montowany na prętach i może być wsuwany i wysuwany, aby zapewnić jeszcze większą swobodę wyważania.
Zarówno ARRI, jak i wieloletni ceniony partner technologiczny FoMa Systems wykorzystali opinie operatorów, aby ustanowić nowy wysoki standard stabilizacji montowanej na ciele w TRINITY 2. Możliwe są nowe ruchy kamery, w tym obrót o 360 stopni na osi obiektywu. Rozszerzona łączność LBUS umożliwia korzystanie z kontrolerów zaprojektowanych dla stabilizowanych zdalnych głowic ARRI, otwierając nowoczesne, cyfrowo połączone przepływy pracy. Nowy Master Grip TRINITY oparty na magistrali LBUS umożliwia sterowanie kluczowymi funkcjami za pomocą palca, podczas gdy superszybki procesor w nowym pilocie z ekranem dotykowym pozwala na samodzielne uruchamianie systemu i regulację w locie. Dodatkowe interfejsy akcesoriów i łączność wideo 12G zwiększają opcje riggingu i przyszłościowe możliwości monitorowania.
TRINITY 2 i ARTEMIS 2 są inwestycjami dla profesjonalistów z branży. Jako produkty ARRI są testowane w ekstremalnych warunkach i budowane z myślą o niezawodnej pracy przez całe życie. Jako kreatywne narzędzia, wyposażają filmowców w bezprecedensową zręczność wizualną i rozwijają język kina.
Aby dowiedzieć się więcej o stabilizatorach drugiej generacji, odwiedź: https://www.arri.com/trinity2_artemis2