ARRI wprowadza ALEXA 265, kamerę 65 mm nowej generacji, która jest odpowiedzią na opinie użytkowników ALEXA 65, jej poprzedniczki. ALEXA 265 łączy w sobie niewielką obudowę ze zmienionym sensorem 65 mm, zapewniając wyższą jakość obrazu dzięki 15-stopniowemu zakresowi dynamiki i lepszej wydajności przy słabym oświetleniu. Wyposażony w ten sam workflow LogC4, REVEAL Color Science i akcesoria, co najnowocześniejszy ARRI ALEXA 35, a także nowy system filtrów, ALEXA 265 sprawia, że 65 mm jest tak łatwy w użyciu, jak każdy inny format.

Korpus kamery ALEXA 265 bazuje na kompaktowym modelu ALEXA 35 i pomimo tego, że zawiera trzykrotnie większy sensor, jest tylko 4 mm dłuższy i 11 mm szerszy. Wykorzystanie tej konstrukcji korpusu oznacza, że ALEXA 265 waży mniej niż jedną trzecią ALEXA 65 (3,3 kg vs. 10,5 kg) i wykorzystuje najnowsze technologie chłodzenia i zarządzania energią ARRI. Podczas gdy niewielki rozmiar i waga kamery pozwalają na użycie jej w sposób, jakiego nigdy nie wyobrażano sobie dla 65 mm – od dronów i stabilizatorów po najbardziej ograniczone miejsca – jej wydajność sprawia, że praca z nią na planie jest szybsza. Poprawiono czas uruchamiania i pobór mocy, a kompatybilność z zestawem akcesoriów ALEXA 35 otwiera znacznie więcej opcji montażu.

Informacje zwrotne od użytkowników ALEXA 65 w ciągu ostatniej dekady sprawiły, że radykalna redukcja rozmiarów stała się priorytetem projektowym dla ALEXA 265, ale także zdeterminowała podejście do jakości obrazu. Filmowcy chcieli zachować rozdzielczość 6,5K i duży rozstaw pikseli, ale byli zainteresowani wyższym zakresem dynamiki i lepszą wydajnością przy słabym oświetleniu. W związku z tym dla kamery ALEXA 265 opracowano zupełnie nową i kompleksową wersję przetwornika 65 mm, zwiększając zakres dynamiczny z 14 do 15 stopni i czułość z 3200 do 6400 EI (ISO/ASA), z wyraźniejszą czernią, większym kontrastem i niższym poziomem szumów.

Wyższą jakość obrazu zapewnia prosty i wydajny workflow, który wykorzystuje najnowsze osiągnięcia ARRI. Nowa generacja workflow LogC4 i 3D LUTs wprowadzone dla ALEXA 35 są teraz współdzielone z ALEXA 265, która nagrywa ARRIRAW w kamerze na dyski Codex Compact Drive używane we wszystkich obecnych kamerach ARRI. Standardowe czytniki dysków i stacje dokujące mogą być używane, podobnie jak Codex HDE (High Density Encoding), zmniejszając rozmiary plików nawet o 40% bez pogarszania jakości obrazu. Monitory na planie mogą być skonfigurowane w HD lub UHD, wyświetlając SDR lub HDR, lub oba. ARRI aktualizuje swój SDK, aby zapewnić, że obrazy ALEXA 265 są kompatybilne ze wszystkimi głównymi narzędziami oprogramowania innych firm.

Unikalną cechą ALEXA 265 jest system kaset filtracyjnych, który pozwala na przesuwanie specjalnych kaset filtracyjnych, zamkniętych w kasecie ochronnej, przed czujnikiem. Filtry ARRI FSND od zera do ND2.7 w krokach co jeden stopień będą dostępne z ALEXA 265 w momencie premiery, a wiele innych kreatywnych opcji filtrów jest w przygotowaniu. Zakodowany chip na tacce filtra przekazuje informacje o tym, jaki filtr został włożony; informacje te są dostępne w interfejsie użytkownika, a także są zapisywane w metadanych kamery do wykorzystania na planie i w postprodukcji.

Obrazy ALEXA 265 są przetwarzane w kamerze przy użyciu ARRI REVEAL Color Science, wprowadzonego wraz z ALEXA 35 i kompatybilnego również z obrazami ARRIRAW z ALEXA Mini LF. REVEAL to zestaw etapów przetwarzania obrazu, które wspólnie pomagają kamerze uchwycić dokładniejsze kolory, z subtelniejszymi zmianami tonalnymi. Odcienie skóry są renderowane w pochlebny, naturalny sposób, podczas gdy wysoce nasycone kolory i trudne kolory, takie jak pastelowe odcienie, są wyświetlane z niesamowitym realizmem. Wszystkie kamery ALEXA 265 i ALEXA 35 są super dopasowane kolorystycznie do siebie, co upraszcza gradację kolorów, a zaawansowana kalibracja LED kamery ALEXA 265 usprawnia wirtualną produkcję i pracę z oświetleniem LED.

Lista filmów ALEXA 65 i twórców z ostatnich 10 lat to lista najbardziej wizjonerskich projektów i osób w branży. Podczas gdy 65 mm może być dostępne tylko dla stosunkowo niewielu produkcji, ten historyczny format inspiruje wielu i reprezentuje szczyt głównego nurtu pozyskiwania obrazu. Teraz, wraz z premierą ALEXA 265, rozpoczyna się nowa era 65 mm, która na nowo zdefiniuje kreatywne możliwości tego formatu.

ALEXA 265 będzie dostępna do produkcji od początku 2025 roku.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.arrirental.com/265

Publikacja sponsorowana

Podziel się swoją opinią

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *