Poznaj 6 sprytnych sposobów na promowanie swojej firmy fotograficznej, gdy dopiero zaczynasz. Zdobycie rozgłosu jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia biznesu fotograficznego. Jeśli nie możesz dotrzeć do docelowych klientów, nie możesz osiągnąć sukcesu.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy masz za sobą kilka lat działalności warto poznać tajniki promocji. Przedstawiamy sześć inteligentnych i skutecznych sposobów na promowanie swojej firmy fotograficznej i przyciąganie wymarzonych klientów.
1. Korzystaj ze swojej strony internetowej
Posiadanie strony internetowej jest pierwszą rzeczą, o którą musisz zadbać. Jeśli nie masz profesjonalnie wyglądającej strony internetowej, to jak klienci mają zaufać właśnie Tobie? Witryna powinna zawierać zdjęcia przedstawiające najlepsze prace, informacje o sesjach, lokalizacji i cenach. Uwzględnij branding swojej firmy i spraw, by była bardzo łatwa do odczytania.
Nawet jeśli nie masz czasu na stworzenie strony internetowej od podstaw, możesz skorzystać z pomocy nd64.
2. Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych
Wykorzystaj wszystkie dostępne media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest) do promowania swojej działalności fotograficznej. Publikuj codziennie, a szybko zwiększysz ruch na stornie oraz zbudujesz silną markę.
Zaplanuj swoje posty w ruchliwych porach dnia, aby były widoczne dla większej liczby obserwujących. Upewnij się, że Twoje posty zawierają odpowiednie tagi. Na przykład uwzględnij swoją lokalizację czy rodzaj fotografii, którą wykonujesz.
3. Współpracuj z lokalnymi firmami
Współpraca z lokalnymi firmami, które mogą mieć tych samych docelowych klientów, to świetny sposób na promowanie swojej firmy fotograficznej. Pomyśl o kreatywnych sposobach współpracy z lokalnymi firmami aby był korzystny dla obu stron.
Dobrym pomysłem może być położenie wizytówek, ale jeszcze lepszym będzie udostępnienie naszych zdjęć do powieszenia w takiej firmie. Dobrym pomysłem jest również korzystanie z lokali partnerów, w celu przeprowadzania tam sesji fotograficznych. Pomyśl, co może Ciebie wyróżnić i jak współpraca pomoże Twojemu partnerowi?
4. Skup się na zdobywaniu poleceń
Reklama szeptana to najlepszy komplement i świetny sposób na promowanie swojej działalności fotograficznej. Jeśli uda ci się sprawić, że wszyscy twoi obecni klienci będą polecać cię swoim znajomym, twoja firma będzie się rozwijać bardzo szybko.
Jak więc sprawić, by klienci byli podekscytowani i polecali cię swoim znajomym? Traktuj każdego klienta tak, jakby był twoim najlepiej opłacanym klientem. Spraw, by poczuli się wyjątkowo, a na pewno powiedzą o tym swoim znajomym. Możesz ich również nagrodzić za polecenia, np. dodatkowymi darmowymi zdjęciami czy upominkami foto.
5. Wykorzystaj wideo w promocji
Używaj zabawnych filmów, aby przyciągnąć uwagę klientów. Ludzie uwielbiają oglądać twoje prace prezentowane w nietradycyjny sposób i uwielbiają udostępniać filmy lub pokazy slajdów swoich zdjęć z sesji.
Dobrym pomysłem są np. rolki z backstage swojej sesji, zapowiedzi nadchodzących sesji oraz inne materiały promocyjne. Możesz również dzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą fotograficzną – np. jak klient może pozować, czy odpowiadać na nurtujące pytania.
6. Bierz udział w konkursach
Prześlij swoje zdjęcia na konkursy lub do magazynów tematycznych. Możesz na przykład napisać artykuł gościnny do gazety, jak przygotować się do rodzinnych sesji portretowych. Możesz też zaoferować swoją wiedzę poprzez artykuły w magazynach fotograficznych, na blogach i stronach z inspiracjami. Pomaga to w zdobyciu rozgłosu i sprawia, że stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie.